aanvullende taken in verband met coronamaatregelen

Zolang de coronamaatregelen van toepassing zijn, gelden er aanvullende taken voor de wedstrijdleiding. Omdat deze extra taken over de hele dag moeten worden uitgevoerd, moet de wedstrijdleiding ook de hele dag aanwezig zijn. (dit in tegenstelling tot de eerder gemaakte afspraak dat alleen in de ochtend de wedstrijdleiding aanwezig moet zijn.)

We adviseren dat je met minimaal 3 mensen de wedstrijdleiding in de ochtend start i.v.m. de vele extra taken.

  • Bij binnenkomst bezoekende “rij-ouders” registreren (maximaal 4 “rij-ouders”). Indien mensen klachten hebben, mogen ze niet naar binnen.
  • “Rij-ouders” plaats aanwijzen op de tribune.
  • Teams een kleedkamer toewijzen volgens schema. (Sander)
  • Teams mogen pas de zaal in op aangeven wedstrijdleiding.
  • Wedstrijdbal en scheidsrechterstoel desinfecteren na iedere wedstrijd. Ook de tablet moet regelmatig gedesinfecteerd worden.
  • Voor het gebruik maken van het telbord liggen er wegwerphandschoentjes.

Er zijn extra scheidsrechterfluitjes (nieuw) aanwezig zodat men niet gebruik hoeft te maken van andermans fluitje als je zelf geen fluitje hebt.

Desinfectie middelen zijn aanwezig.

standaardtaken wedstrijdleiding

vanaf 8.30u zijn er zijn er minimaal 3 personen aanwezig als wedstrijdleiding. Het aangewezen team zorgt voor bemensing. De wedstrijdleiding is aanwezig tot het eind van de laatste speelronde (i.v.m. bovengenoemde extra taken vanwege coronamaatregelen).

wat doet de wedstrijdleiding

  • De wedstrijdmap en iPads klaarleggen.
  • Velden opbouwen.
  • Netten op de juiste hoogte hangen.
  • Indien de scheidsrechter afwezig is, een vervangende scheidsrechter regelen. Noteer de vervangende scheidsrechter in de wedstrijdmap op het blad ‘indeling scheidsrechters’.
  • Reclameborden opbouwen.
  • De ranjabonnen voor de jeugdteams uitdelen.
  • Drinkbonnen van de scheidsrechters uitdelen.
  • Wedstrijduitslagen verwerken.

wat doe je als team zelf

  • Het net op de juiste hoogte hangen.
  • Indien de scheidsrechter afwezig is, dit zelf afhandelen. Noteer de vervangende scheidsrechter in de wedstrijdmap op het blad ‘indeling scheidsrechters’.
  • Scheidsrechter drinkbon uitdelen.
  • Wedstrijduitslag verwerken.
  • Na de laatste wedstrijd je eigen veld opruimen.
  • Na de laatste wedstrijd reclameborden opruimen.

Wedstrijdleiding

DatumTijdTeamVervanging tijdens eigen wedstrijd
za 26 september8.30u - 20.00uDames 1Dames 4
(na eigen wedstrijd tot einde wedstrijd Dames 1)
di 6 oktober
(trainingsavond)
18.00u - einde wedstrijdOuders meisjes C2
(voor opvangen tegenstanders, inschrijving en op de plaats brengen bezoekers)
za 10 oktober8.30u - 20.00uDames 2Dames 1
(na eigen wedstrijd tot einde wedstrijd Dames 2)
za 24 oktober
(1 ronde)
10.45u - 13.30uOuders meisjes A2
(voor opvangen tegenstanders, inschrijving en op de plaats brengen bezoekers)
scheidsrechters samen met coaches velden opbouwen
za 31 oktober8.30u - 20.00uDames 4Heren 1
(na eigen wedstrijd tot einde wedstrijd Dames 4)
di 3 november
(trainingsavond)
20.30u - einde wedstrijdHeren 2
(voor opvangen tegenstanders, inschrijving en op de plaats brengen bezoekers)
do 5 november
(trainingsavond)
18.45u - einde wedstrijdOuders meisjes B3
(voor opvangen tegenstanders, inschrijving en op de plaats brengen bezoekers)
do 12 november
(trainingsavond)
18.45u - einde wedstrijdOuders meisjes A1
(voor opvangen tegenstanders, inschrijving en op de plaats brengen bezoekers)
za 14 november12.30u - 20.00uDames 3Dames 1
(na eigen wedstrijd tot einde wedstrijd Dames 3)
za 21 november8.30u - 20.00uHeren 2Heren 1
(na eigen wedstrijd tot einde wedstrijd Heren 2)
za 12 december8.30u - 20.00uDames 1Dames 2
(na eigen wedstrijd tot einde wedstrijd Dames 1)